طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
بررسی تاثیرات صنعت اکوتوریسم و توریسم بر پرندگان تالاب شادگان احسان رحیمی 1393/07/12 دسته بندی : عمومی 0

این پژوهش شامل تاثیرات توریسم و اکوتوریستم بر تالاب ها می باشد.

تالاب بين المللي شادگان يکي از تالاب هاي بزرگ ايران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده است، اين پهنه آبي يکي از زيستگاههاي مهم و جالب توجه انواع پرندگان خشک زي ، آبزي، کنارآبزي، بومي و مهاجر بوده و  به عنوان يکی از تالاب فصلي  و قابل توجه برای حفاظت  از نسل پرندگان بوده که از  ۴۹۵ گونه پرندگان شناسایي شده در کشور ، ۱۵۴گونه آن در این تالاب وجود دارد ، یکی از عوامل تخریب کننده این اکوسیستم و پرندگان آن صنعت توریسم و گردشگری و استفاده های غیر اصولی در این راستا می باشد.

تاثیر اکوتوریسم بر پرندگان ممکن است با معیار های متنوعی دسته بندی گردد که اساس آن بر چگونگی عملکرد این تاثیرات بروی زادوولد پرندگان ، از بین بردن گیاهان برای ایجاد خانه ، کمپ و ایجاد راه ، افزایش و کاهش مکان برای برای استراحت ، آتش زدن نيزار ، تغییر گیاهان آبزی دریاچه و رودخانه هاو تالابها، افزایش دستیابی شکارچیان به پرندگان از طریق راه ها و جاده ها، کاهش منابع غذایی از طریق جمع آوری طعمه ها و مواد غذایی ، آسیب رساندن به لانه ها ، ایجاد مزاحمت برای فعالیت پرندگان بالغ ، اثر بر جمعیت پرندگان در حال تولید مثل و... می باشد . هدف از این مطالعه بررسی پیامد های منفی صنعت توریسم و اکوتوریسم بر روی پرندگان تالاب شادگان و ارایه راهکارهایی کارآمد جهت فایق آمدن بر این اثرات منفی پرداخته شده است.


تعداد بازدید : 1715
خرید و دانلود | 2,750 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9